A Honda bemutatja az új, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt HR-V Sportot

  • A HR-V új változatában 182 LE-s, benzines motor dolgozik
  • A Sport felszereltségű modellváltozat kiváló úttartásáról a Performance Damper névre keresztelt lengéscsillapító-rendszer gondoskodik
  • A feketekróm díszítőelemek és a 18”-os könnyűfémfelnik még dinamikusabb megjelenéssel ruházzák fel a típust
  • A gyártó 2018 decemberétől vesz fel rendelést a modellre 

Tekintettel a nagy érdeklődésre, a Honda nyilvánosságra hozta az új HR-V Sport műszaki adatait. A 2019-es HR-V legújabb változata 1.5 VTEC TURBO erőforrással, látványosabb megjelenéssel és sportosabb futóművel kerül a szalonokba. A HR-V Sport éppúgy frissített külső és belső formavilággal gördül le a futószalagról, mint az alapmodell, de számos egyedi arculati elemmel tették látványosabbá a mérnökök.

Motorját a Honda Civic legújabb nemzedékében ismerhette meg a vásárlóközönség, és bizony azóta is közbeszéd tárgya, az 1,5 literes VTEC TURBO hajtómű ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (6MT: 5500 f./perc, CVT: 6000 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Utóbbi kézi váltóval társítva 240 Nm (1900-5000 f./perc), míg a folyamatosan változó áttételű, automatikus erőátvitelnél 220 Nm (1700-5500 f./perc).

A Honda azoknak fejlesztette a HR-V Sportot, akik lenyűgöző menetdinamikával, kimagasló kanyarstabilitással és persze magával ragadó vezetési élménnyel szeretnék megfűszerezni a kompakt szabadidő-autók nyújtotta használati értéket. Ennek megfelelően optimalizálták a karosszériamerevséget, a felfüggesztés működését és a kormányérzetet, nem mellesleg Performance Damper lengéscsillapító-rendszerrel látták el a modellt, ami folyamatosan figyeli az autó mozgását, és kiküszöböli a kocsitest oldal- és hosszirányú dőlését. Ez azt jelenti, hogy a HR-V még stabilabban fut az íveken, nem dülöngél a hirtelen irányváltásoknál és rossz minőségű útburkolaton is elismerésre méltó menetkomforttal kényezteti utasait. 

A fogasléces, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormány viselkedését szintén a HR-V Sport küldetéséhez igazították, és hogy a lehető leggyorsabbak legyenek reakciói, a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszert is bevetették a tervezők. Ha a volán középállásban vagy annak közelében van, a legkisebb mozdításra is azonnal fordulni kezd az autó, a végállásoknál pedig precízebb visszajelzések segítik a vezetőt.

A külsőt érintő módosítások közül a Honda arculatához idomuló, „Solid Wing Face”, a szárnyat idéző orrész a legfeltűnőbb, de legalább ennyire érdekesek a korábbi, sötétített krómmal bevont elemek helyett alkalmazott, magasfényű, feketekrómozású betétek, valamint a hűtőrács és a ködlámpák körül alkalmazott, méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott idomok is.

HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amelyek még lendületesebbé varázsolják az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel tárja elibénk a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a lélegzetelállító formatervet.

 Igencsak feltűnőek a LED lámpatestek is (tompított, távolsági, irányjelző és nappali menetfény), miként az ötödik ajtó körül szaladó, feketekróm díszcsík és a sötétített, fekete vonalakkal tagolt hátsó lámpa is vonzza a tekintetet.

A belsőtérből az alapmodell ülései kacsintanak vissza a szemlélőre, annyi különbséggel, hogy a – sportosság jegyében – nagyobb, feszesebb tartást biztosító oldalpárnákat kaptak.  További érdekesség, hogy a kabint is dinamikus stílus jellemzi - az ülésgarnitúra és a tetőkárpit fekete-piros színösszeállítása valósággal tűzbe hozza az embert.  

A 2019-es modellévű HR-V Sport gyártása idén decemberben indul, az első autókat várhatóan 2019 tavaszán vehetik át a tulajdonosok.